lunes, 30 de septiembre de 2013

DIFUNDA LA INFORMACIÓN



EL PERIODICO publicó el sábado 28 de Septiembre la nota informativa del GREMI y la UCC sobre la práctica injusta de las Aseguradoras de limitar las indemnizaciones en los siniestros totales sin culpa.

SÍ, PODEMOS
Queremos que todos los usuarios de vehículos conozcan sus derechos, en qué se han de basar, y que se animen a reclamar a las Compañías cuando no les respeten lo que procede.
Sin una correcta indemnización no se puede hacer nunca una reparación de calidad.
El Taller estará al lado de su cliente para darle apoyo y la ayuda que necesite en defensa de la reparación del vehículo siniestrado.
El GREMI ofrece a los Talleres agremiados un servicio gratuito de información del valor de reposición del coche siniestrado y facilita unos modelos de cartas para que el usuario reclame a la Compañía.

2 comentarios:

  1. Jo vaig patir un lleu xoc per darrera i es va aixafar la part dreta del darrera del meu vehicle i va ser declarat sinistre total. Va passar el 7 de novembre. El meu cotxe està assegurat a tot risc. Doncs la meva companyia em valora el cotxe per 981€ perquè la matriculació és del 2001 i el cost de la reparació puja a 2000 i només me'n paguen uns 1400. He decidit canviar-lo de taller per si la reparació en resultava més barata. La meva companyia asseguradora no hi ha volgut enviar el pèrit de nou perquè ja havia estat peritat.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Com assegurat a tot risc te varies cobertures per reparar els danys i pot escollir la que li interessi més; si escull la de danys propis com ha fet, s’ha vist limitat per l’import del valor del vehicle, i si no ha encarregat una peritació alternativa a un perit escollit pel perjudicat, es queda amb la decisió unilateral de la companyia.

      Com perjudicat, però, pot escollir aplicar la cobertura de defensa i reclamació que te la seva pòlissa, pot exigir a la seva companya que li reclami a la contraria l’import de tota la reparació i no limitar la reclamació al valor venal de danys propis. Si la asseguradora no vol fer-ho, hi ha 2 opcions de seguir reclamant:

      a) demanar al seu taller un pressupost detallat i millor si té un peritatge, i escriure a la companyia contraria reclamant el pagament, segons la obligació que té d’oferir al perjudicat una oferta motivada, sobre els danys que demostri, i que han de pagar als 3 mesos. El millor és que s’aporti factura de reparació.

      b) Amb la factura o el pressupost i peritatge, avisar a la companyia pròpia de que s’encarrega el cas a un advocat perquè reclami davant del jutjat; i si com probablement passi, el jutge li doni la raó, la companyia haurà de pagar les despeses del advocat.

      Normalment quan un client que no ha tingut culpa en l’accident avisa a la seva companyia, per escrit, dient que li passa el cas a un advocat, perquè no li volen pagar la indemnització justa i hi ha una quantitat concreta justificada a reclamar, la companya prefereix pagar i estalviar-se les despeses d’advocat.

      El Gremi ofereix models de cartes que poden ser usades pels clients del tallers que pateixin una restricció del seu dret a reparar al taller que vulguin, per rebre com indemnització el pagament de la factura de la reparació.

      Eliminar

Tu opinión y difusión nos ayuda. Gracias